تاکید کیهان بر لزوم معرفی فوری «تک کاندیدای اصولگرا»
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 215
بازدید ماه : 206
بازدید کل : 60395
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




روزنامه شرق با اشاره به این که حسن روحانی پیشتر گفته بود «سال ۹۲ مثل سال ۸۸ نیست»، از این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره تفاوت‌های مورد نظرش پرسیده و حسن روحانی گفته است: «بین شرایط سیاسی کشور بین ۸۸ و ۹۲ خیلی فاصله می‌بینم، کشور ما یک شرایط بسیار حساس و ویژه‌ای دارد. قبول دارم که در سال ۸۸ شرایط کشور خیلی عالی نبود و مشکلاتی داشتیم، اما نسبت به حالا خیلی متفاوت بود».

حسن روحانی با تاکید بر این که «در حال حاضر فشارها، سختی‌ها، شکاف‌های داخلی و خارجی خیلی زیاد است و کشور ما در شرایطی نیست که تحمل تنش‌های زیاد را داشته باشد» به این روزنامه گفته است که «بله بعضی‌ها هنوز تحمل‌شان خیلی کم است و یک مقدار هم احساس می‌کنند اگر شرایط کشور تغییر کند، خیلی‌ها دیگر جای پا و زمینه‌ای ندارند» و به همین دلیل است که «سعی می‌کنند فضای دیگری را ایجاد کنند، این که فشار بیاورند، و وقتی به یک شهر می‌روم نگذارند مراسم برگزار شود» و بعضی از «افراد ستاد من را مورد آزار و اذیت قرار دهند را یک مقدار طبیعی می‌دانم».

این کاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با روزنامه شرق همچنین به فضای امنیتی موجود در کشور و انزوای نخبگان، روشنفکران و متخصصان انتقاد و تاکید کرده است که «شرایط کشور یک مرتبه عوض نمی‌شود، اما اگر من مسئول اجرایی کشور شوم حتما این شرایط را عوض می‌کنم و این کار شدنی است».

تاکید کیهان و رسالت بر لزوم معرفی فوری «تک کاندیدای اصولگرا»

روزنامه‌های کیهان و رسالت با انتشار سرمقاله‌هایی خواهان ائتلاف فوری کاندیداهای اصولگرا یا کناره‌گیری آنها به نفع «تک کاندیدای اصولگرا» شده‌اند.

نماینده علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در سرمقاله کیهان با تیتر «چرا نهر، رودخانه باشید» ضمن حمله دوباره به اصلاح‌طلبان نوشته است: «انتظار آن است و انتظاری عاقلانه نیز هست که نامزدهای اصولگرا هر چه زودتر و بدون فوت وقت و از دست ‌دادن فرصت دور هم بنشینند و یکی را از میان خود به عنوان نامزد همه اصولگرایان برگزینند و در نهایت پس از پیروزی که در این صورت قطعی و بدون کمترین تردید در همان دور اول خواهد بود دولتی با حضور مؤثر سایر نامزدهای اصولگرا تشکیل بدهند».

سرمقاله‌نویس روزنامه کیهان همچنین خطاب به کاندیداهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری نوشته است: «اگر حضور و ادامه گفتمان اصولگرایی که ترجمان دیگری از گفتمان امام و انقلاب و رهبری است را به حضور خود بر کرسی ریاست جمهوری ترجیح می‌دهید که باید بدهید وگرنه اصولگرا نیستید، چرا و با کدام توجیه منطقی، شرعی و انقلابی صورت مسئله را از حالت "چندکاندیدایی" به "تک‌کاندیدا" تغییر نمی‌دهید؟ آیا حضور پررأی یک نامزد اصولگرا، بر پراکندگی آرای اصولگرایان ترجیح ندارد؟!»

روزنامه کیهان همچنین در گزارشی با تیتر «تازه‌ترین آرایش سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها» نوشته است: «کمتر از ۲۴ ساعت تا پایان مهلت تبلیغات باقی مانده و با کنار رفتن دو نامزد، صحنه انتخابات ریاست جمهوری شفاف‌تر و البته حساس‌تر شده است».

این روزنامه نوشته است: «با احتساب محسن رضایی و محمد غرضی به عنوان نامزدهای مستقل در این عرصه، در جبهه اصولگرایان، با انصراف غلامعلی حدادعادل، تعداد نامزدها به ۳ نفر رسیده و برخی خبرها و شواهد حاکی از آخرین تلاش‌های این جبهه برای رسیدن به اجماع دارد».

روزنامه رسالت نیز در سرمقاله‌ای با عنوان «الگوی ائتلاف نهایی اصولگرایان» یادآوری کرده است که اختلافات درونی جناح حاکم به «دو قطبی اصولگرایان و جبهه پایداری» در داخل جناح حاکم منجر شده است.

این روزنامه نوشته است که «اگر دو قطبی اصولگرایی و پایداری به رسمیت شناخته شود هر کدام از این دو جریان باید یک نامزد مشخص در انتخابات آتی معرفی کنند و این دو نامزد در کنار نامزد نهایی اصلاح‌طلبان که آقای حسن روحانی است یک سه‌گانه رقابت به وجود می‌آورند که هم زمینه اجتماعی و سیاسی دارد و هم تصمیم‌گیری را برای رای‌دهندگان آسان‌تر می‌کند».

صالح اسکندری سرمقاله‌نویس روزنامه رسالت تاکید کرده که در چنین حالتی «اگر جریانات اصولگرایی و پایداری با مخاطره تصاعد رای اصلاح‌طلبان روبه‌رو شوند، امکان توافق آنها بر یک نامزد همان ‌طور که رئوس معظم این دو جریان قبلا اعلام کرده‌اند، بیشتر می‌شود».

فوریت‌های اقتصادی دولت آینده از دید اقتصاددان

روزنامه دنیای اقتصاد در شماره چهارشنبه «فوریت‌های اقتصادی دولت آینده از دید اقتصاددان» را منتشر کرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد با طرح این پرسش که «اولویت‌های کلیدی دولت بعد در یک سال آغاز فعالیتش چه باشد؟» و دسته‌بندی نظرات اقتصاددانان در شماره چهارشنبه به ارزیابی «فوریت‌های اقتصادی دولت آینده» پرداخته است.

به نوشته این روزنامه، اولویتی که بیش از همه مورد تاکید اقتصاددانان قرار گرفته است: «اصلاحات در دیپلماسی اقتصادی» است و پس از آن «مدیریت نقدینگی و اصلاحات در سیستم بانکی» قر ار دارد.

«اصلاحات در بازار ارز» و همچنین «اصلاحات در طرح هدفمندی و سیستم یارانه نقدی» دو اولویت بعدی برای انتخابات آینده از نظر اقتصاددانان است.

روزنامه جمهوری اسلامی: «این وضعیت، قابل دوام نیست»

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله‌ای با تیتر «حلال مشکلات اقتصادی کیست» به طور ضمنی درباره شرایط بحرانی اقتصاد ایران هشدار داده و نوشته است: «این وضعیت قابل دوام نیست و ادامه همین روش می‌تواند کشور را با بحران مواجه کند».

این روزنامه نوشته است: «رئیس جمهور آینده هر کس باشد به تنهایی و با سازوکارهای موجود و تکیه بر افرادی که در سال‌های اخیر مناصب اقتصادی کشور را در اختیار داشتند نمی‌تواند مشکلات اقتصادی موجود را حل کند».

این روزنامه با تاکید بر این که «این مشکلات را فقط با بهره‌گیری از تجربیات مدیرانی می‌توان حل کرد که در سخت‌ترین شرایط جنگ و تحریم‌های اقتصادی توانستند کشور را به بهترین وجه مدیریت کنند» نوشته است که مدیران باتجربه سال‌های جنگ «علاوه بر پیروزی‌های نظامی در عرصه اقتصادی نیز متناسب با شرایط و امکانات با موفقیت عمل کنند و بعد از جنگ نیز کشور را به بهترین وجه بسازند و صاحب زیرساخت‌های قوی و ماندگار کنند».

روزنامه جمهوری اسلامی در عین حال نوشته است: «در سال‌های اخیر، از صاحبان چنین تجربیات مهمی نه تنها استفاده نشد، بلکه به آنها اهانت شد و حتی اجازه مطرح شدن افکار و اندیشه‌های آنها و بازگو شدن تجربیات‌شان نیز داده نشد».

این روزنامه نوشته است: «این وضعیت قابل دوام نیست و ادامه همین روش است که می‌تواند کشور را با بحران مواجه کند» و به همین دلیل «رئیس جمهور آینده باید با سعه صدر از تجربیات گذشته و مدیران باتجربه‌ای که سال‌هاست کنار گذاشته شده‌اند استفاده کند تا بتواند بر مشکلات اقتصادی فائق آید».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 12:2 ::  نويسنده : Hadi